Żeby nie było śladów - film i dyskusja o manipulacji, ofiarach systemów totalitarnych, przemocy władzy - CAMPUS POLSKA PRZYSZŁOŚCI
  • Polski
  • English
Program

Żeby nie było śladów – film i dyskusja o manipulacji, ofiarach systemów totalitarnych, przemocy władzy

Prowadzący:

Aneta Cebula-Hickinbotham, Cezary Łazarewicz, Magdalena Rigamonti

Godzina:

13:00-15:30

Miejsce:

NAMIOT DUŻY

13:00

29.08.2022

Cezary Łazarewicz

Dziennikarz prasowy, reporter i publicysta. Publikował w czołowych polskich tytułach prasowych, między innymi „Gazecie Wyborczej”, „Przekroju”, „Polityce”. Autor wielu książek reporterskich:Kafka z Mrożkiem. Reportaże pomorskie(2012),Sześć pięter luksusu. Przerwana historia domu braci Jabłkowskich(2013),Elegancki morderca(2015),Żeby nie było śladów. Sprawa Grzegorza Przemyka(2016),Tu mówi Polska. Reportaże z Pomorza(2017),Koronkowa robota. Sprawa Gorgonowej(2018),1968. Czasy nadchodzą nowe (2018, wraz z Ewą Winnicką) iNic osobistego.Sprawa Janusza Walusia(2019). ZaŻeby nie było śladówotrzymał Nagrodę Literacką Nike, Nagrodę im. Oskara Haleckiego przyznawaną dla najlepszych książek popularnonaukowych poświęconych historii Polski w XX wieku oraz Nagrodę MediaTory w kategorii Obserwator. Książka ta otrzymała również tytuł Książki 2016 roku w plebiscycie Radia Kraków, była nominowana do nagrody Śląski Wawrzyn Literacki i Nagrody Historycznej im. Kazimierza Moczarskiego oraz znalazła się w finale Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego.

Magdalena Rigamonti

Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej, autorka wywiadów w cyklu RigamontiRazy2, który współtworzy wraz z Maksymilianem Rigamonti, fotografem i małżonkiem. Laureatka Nagrody Fikusa, Grand Press i Mediator.

Aneta Cebula-Hickinbotham

Producentka filmowa. W 2015 dołączyła do Aurum Film jako producent i współwłaścicielka. Członkini Polskiej Akademii Filmowej oraz Europejskiej Akademii Filmowej. Ukończyła Organizację Produkcji Filmowej i Telewizyjnej na WRiTV UŚ w Katowicach. Pracowała przy takich polskich produkcjach jak „Pan Tadeusz” (1999) w reż. Andrzeja Wajdy czy „Pianista” (2002) w reż. Romana Polańskiego. Zdobywała doświadczenie produkcyjne przy hollywoodzkich filmach - m.in. „Troi” (2004) w reż. Wolfganga Petersena, „Legendzie Zorro” (2005) w reż. Martina Campbella czy „Monachium” (2005) w reż. Stevena Spielberga. Laureatka Złotych Lwów na FPFF w Gdyni i nagrody PISF za film „Ostatnia Rodzina" (2016) w reż. Jana P. Matuszyńskiego. Producentka „Bożego Ciała” (2019) w reż. Jana Komasy, nominowanego do Oscara (Najlepszy Pełnometrażowy Film Międzynarodowy) i uhonorowanego Polską Nagrodą Filmową Orzeł za Najlepszy Film. Laureatka Srebrnych Lwów na FPFF w Gdyni za film „Żeby nie było śladów” (2021) w reż. Jana P. Matuszyńskiego, którego premiera odbyła się w Konkursie Głównym na MFF w Wenecji. Ma na swoim koncie także m.in. takie produkcje jak: „Magnezja” w reż. Maćka Bochniaka, serial „Król” (Canal + Original) w reż. Jana P. Matuszyńskiego czy „Wszyscy moi przyjaciele nie żyją” w reż. Jana Belcla (Netflix Original). Na premierę czekają filmy: „Kos” w reż. Pawła Maślony, koprodukcja Aurum Film i Koi Studio - „Niebezpieczni dżentelmeni”, debiut fabularny Macieja Kawalskiego oraz serial „Minuta ciszy” w reż. Jacka Lusińskiego zrealizowany dla Canal +.